Immaculata is...

Iedere middag competitiesport.

De leerkrachten lichamelijke opvoeding organiseren over de middag een interklassencompetitie in onze turnzaal. De klassen kunnen onderling strijden in verschillende sporten, van voetbal over basketbal naar volleybal. De wedstrijden van de derde graad tegen de leerkrachten trekken altijd een groot publiek!

Turnclub Zeestern Immaculata

Onze turnclub Zeestern Immaculata is aangesloten bij de Gymfederatie Vlaanderen. Zowel op provinciaal als nationaal vlak genieten we van een hoogstaande reputatie. Jaarlijks is er "de trials", een internationale competitie voor de keurgymnasten, de recreatieve gymnasten hebben hun brevettendag en het turnjaar wordt afgesloten met een jaarlijkse turnshow.
meer info: www.zeestern.be

Andere evenementen

Als school nemen we ook graag deel aan de jaarlijkse scholenveldloop of de hindernissenloop.

Regelmatig gaan leerlingen van zowel de eerste als tweede graad op woensdagnamidda onze scholengroep vertegenwoordigen in de scholencompetitie. Zo nemen ze samen met teamgenoten uit de talentis-scholen op tegen ploegen zoals Oostende. De herfst van 2023 was alvast een goed voetbalseizoen, want zowel de ploegen uit de eerste als de tweede graad konden zich plaatsen voor de kwartfinales van januari.