Immaculata is...

Een blik op de wereld

Excursies

Cultuur kan je niet alleen op de schoolbanken opsnuiven. Je moet voeling kunnen krijgen met kunstwerken en historische gebouwen in hun ware glorie kunnen zien. Daarom organiseren we heel wat excursies, telkens in functie van één of meerdere vakken. Op het programma staan voor elk jaar een aantal uitstappen zoals: Gent, Brugge, Antwerpen, Brussel, Parijs, ...

Als zesdejaar kan je je middelbare schoolcarrière afsluiten met de onvergetelijke Italiëreis. Je wordt er ondergedompeld in een heus cultuurbad. Pisa, Firenze, Rome, Assisi en Venetië, het zijn maar enkele van de hoogtepunten die je zal bezoeken.

Erasmus+

Dankzij het Erasmus+ project werken we ook internationaal samen met scholen uit andere europese landen. Onze leerlingen kunnen op internationale stage gaan naar scholen in bijvoorbeeld Spanje of Frankrijk waarmee wij samenwerken. Leerkachten kunnen internationale cursussen volgen binnen het Erasmusproject. Ook zijn internationale studenten en hun leerkrachten hier geregeld welkom om mee te draaien in onze school.